Fransa’nın veri koruma otoritesi CNIL, ORANGE’a 50 milyon Euro idari para cezası kesmiştir. Şirket, kullanıcılarının gelen kutularında e-postalar arasında reklam gösterdiği için kabahatli bulunmuştur. CNIL, bu reklamların gösterilebilmesi için kullanıcıların açık onayının alınması gerektirdiğine karar vermiştir. Reklamların gelen kutularında gösterilmesi, e-posta yoluyla yapılan ticari reklamcılıkla eşdeğer kabul edilmiştir.
Ayrıca, CNIL’in yaptığı araştırmalarda ORANGE’ın, kullanıcılarının çerezleri kabul ettikten sonra, onaylarını geri çekmelerine rağmen, bu çerezlerin okuma işlemine devam ettiğini tespit etmiştir. Bu durum, Fransız Veri Koruma Kanunu’na aykırı olarak değerlendirilmiştir. CNIL, ORANGE’a, onay geri çekildikten sonra çerezlerin okuma işlevini durdurması için şirkete üç ay süre vermiştir. Gecikmeli her gün için 100.000 Euro ceza uygulanması öngörülmüştür.
Cezanın miktarı, bu ihlalin etkilenen 7.8 milyon kişilik büyük bir kullanıcı kitlesi üzerinde yaratmış olduğu etkiden ve ORANGE’ın Fransa’daki lider telekomünikasyon şirketi olmasından kaynaklanmıştır. ORANGE, bu tür reklamları 2023 yılının kasım ayı itibarıyla durdurduğunu ve reklamları gerçek e-postalardan net bir şekilde ayırt edebilme imkanı sunan yeni bir reklam gösterme yöntemi benimsediğini bildirmiştir.